Wsparcie dla mediów Strefy Wolnego Słowa jest niezmiernie ważne! Razem ratujmy niezależne media! Wspieram TERAZ » x

Zemsta, doktorzy i mroczne tajemnice

Dodano: 04/01/2017 - Numer 1 (131)/2017
W 2016 roku TVP po raz drugi pokazała swoim widzom pociętą i zubożoną wersję „Cesarzowej Ki”. W Korei Południowej nadano w tym czasie ponad 150 premierowych seriali, adresowanych do fanów wszystkich możliwych gatunków. W głosowaniu na najpopularniejszy gatunek, które trwa na tematycznym portalu Drama Beans, wygrywają w tej chwili łączący świat rzeczywisty i komiksowy „W – Two worlds” i kryminał wzbogacony o wątek komunikacji dwóch planów czasowych „Signal” (w tekście posługiwać się będę tytułami międzynarodowymi). Nie brak było oczywiście klasycznych i najbardziej popularnych komedii romantycznych („Drinking solo”, „1% of Antything” czy poważniejsza, dotykająca kwestii wpływu zdrady na małżeństwo, a przy tym pokazująca sytuację młodych matek na rynku pracy i reguły panujące we współczesnych mediach „My Wife’s Having an Affair this Week”) czy parahistorycznych sangeuków. Ten nurt, do którego zaliczamy „Cesarzową Ki”, reprezentowany był m.in. przez „Moonlight drawn by a clouds” i „Scarlett heart: Goryeo”, którego bohaterka przenosi się w czasie o ponad tysiąc lat. „Latynoskie” telenowele, z mocno akcentowanym wątkiem międzypokoleniowej zemsty, reprezentował 102-odcinkowy „The Promise” . O połowę krótszy „Monster 2016”, niezbyt ceniony przez krytyków i koneserów, wciągnął mnie na kilkadziesiąt wieczorów. Akcja tego serialu to bardzo typowe dla koreańskiego kina połączenie opowieści o zemście za śmierć rodziców z romansem, thrillerem i opowieścią o wielkim
     
28%
pozostało do przeczytania: 72%

Artykuł dostępny tylko dla subskrybentów

SUBSKRYBUJ aby mieć dostęp do wszystkich tekstów www.panstwo.net

Masz już subskrypcję? Zaloguj się

* Masz pytania odnośnie subskrypcji? Napisz do nas [email protected]

W tym numerze